Powered by Blogger.
RSS

betul kata orang2 tua, semakin lama kita hidup, makin banyak kita makin garam. tahu nilainyer hidup tu. bila tinggal kat suatu tempat, jangan dok terlalu lama. nanti orang benci atau kita sendiri yang bosan. bila berharap kat orang jangan lah menggunung sangat, nanti takut kecewa pulak..kalau sayang kat seseorang, jangan lah sampai cinta mati. takut2 merana jiwa raga. pendek kata kena bersederhana dalam hidup. yang terlalu tinggi bahaya, yang terlalu rendah tak ada guna.

hmm...sebenarnya banyak sangat yang bergolak dalam hati aku ni. nak diluah salah, nak ditelan sakit. payah sungguh. aku bukan lah jenis yang complicated sanagt tapi aku suka berlagak macam tu sebab aku nak tengok reaksi orang. selalunya aku mesti dapat reaksi yang aku tak suka tapi at least tunjukkan perangai sebnar seseorang tu. walau baik macam mana pon kita tengok seseorang tu, dia tetap ada kelemahan. kelemahan yang kita sangka. sebab kita suka sangat menilai orang berdasarkan gaya, rupa. kat sini, aku betul2 dapat belajar yang rupa takda nilai apa2, nothing, no meaning. ego, hipokrit tu macam dah biasa. memang pon tapi kalau teruk sangat sakit gak di buatnya.belajar di universiti bukan tiket untuk kita bangga dengan orang lain..dapat pointer gempak tak semestinye kau bagus..muet band 4 tak ada makna kalau mulut bau longkang..pakai high heel tak semestinya kau cantik. makan kt secret recepi tu bukan nya kaya.datang awal pulak tak ada jaminan yang yang kau akan hormat lecturer. popular tak ada ertinye kalau kau berlagak..see? gaya takkan cerminkan sikap kita lagi..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment