Powered by Blogger.
RSS

Hasrat yang Tak Kesampaian..


nak berangan2..nak ada impian tu senang,,tapi nak mnjadikannya kenyataan susah..kita boleh percaya dengan impian kita tapi kita tak boleh lupa untuk terus berusaha..kalau tak, punahlah impian kita..semua orang boleh cakap apa2 aje yang die mahu..tak salah..hak kita untuk memiliki ..harapan dan cita2..tapi tak semua orang boleh dapat apa yang dia nak sebab tak semua orang tabah dan cekal mendapatkan impian masing2..dalam situasi aku, aku tak tahulah..aku yang tak berusaha ke, tak tabah ke..or aku tak sendiri tak percaya dengan impian aku..aku rasa, aku gagal...
aku tak tahu sama ada mahu melupakan terus impian aku ni atau bangkit kembali walaupon aku dah jatuh jauuuhh sangat ke dalam lubang..mulut aku maybe cakap aku ok..aku tak menangis mungkin sebab aku aku tau kemampuan aku..tapi hanyalah Tuhan je yang Maha Mengatahui apa yang bergolak dalam hati aku..aku nak percaya yang impain aku ni bukan nya angan2 sebelum tidur, aku nak percaya yang cita2 aku ni bukannya kuat..orang2 semua patut bangga dengan aku..tapi, aku jugak manusia biasa..aku lemah..aku mengalah pada kegagalan yang satu ini,...aku dah boleh terima kenyataan..yang bukan tempat aku disana..impian itu bukan milik aku...dalam aku pasrah tu, hati aku tak pernah henti2 berkata2..berdialog aje..betul ke cita2 aku hanya tamat disini??..aku sebenarnya masih pelum percaya pada kegagalan aku..aku tekad..mungkin impian itu bukan milik aku sekarang..mungkin akan datang..aku cuma perlu tunggu, sabar dan paling penting usaha....aku tau..apa yang patut aku buat sekarang..biarlah aku terpaksa patah balik dari kutub utara ke kutub selatan sekalipun, demi impian yang satu ini..aku turutkan..cuma aku kena sabar..kali ini biarlah aku kejar impian orang tua aku dulu baru aku usaha untuk kepuasan diriku nanti.....biarlah waktu tu aku dapatkan impian itu dengan tenaga dan usaha ku sendiri..putus asa kalau nyawa dah berada di tekak...aku tak mahu sia2 kan hidup aku..hidup bermakna peluang....selagi kita hidup, selagi tu kita sentiasa ada peluang..hasrat aku bukan tak kesampaian cuma belum kesampaian..agaknya aku patut tukar title post ni..hehe..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment