Powered by Blogger.
RSS

simple??


betul ke pelacur x sepatut nya dilabel murahan?? sebab dorang namanyakan harga diri dorang dengan harga?? huhu..dari perempuan yang lemah dengan kata2 lelaki dan serahkan segala-galanya dianggap murahan?? aku dulu pernah membayangkan kampus life macam ni..macam2 cerita yang jenis ni la. tapi bila dah lama, aku rasa aku silap sebab aku tak pernah jumpa orang2 macam ni aku agak. Alhamdullilah, kawan2 aku semua baik2, tak sosial tahap gaban. aku pon tengok orang lain semua macam tu jugak, baik2 belaka. even yang tak pakai tudung ke, pakai seksi ke, aku tak pernah fikir negatif pasal dorang. tapi hari ni, aku macam dah jaga dari tidur. manusia pandai menyembunyikan aib sendiri. tapi still, bukan hak aku untuk membuka aib orang dan membincangkannya kat public. apa yang dorang buat tu hak dorang selagi tak kacau aku. tapi pendapat dorang pasal certain2 things tu aku tak setuju. contohnya macam yang kat atas. amat mengganggu aku!.aku percaya yang kita hidup di atas bumi ni dengan maruah sebagai pakaian kita, maruah tu la yang membuat kan kita gagah untuk berdepan dengan segala bentuk dugaan, maruah kita sebagai muslim, sebagai anak, rakan dan jugak maruah sebagai perempuan. maruah kita tak boleh kita 'simple' kan je..memang la nampak macam senang, takde yang berubah..tapi sebenarnya susah dan banyak yang berubah cuma kita tak sedar. takde timbul maruah tu dari segi harga. maruah tu bila kita pertahankan dengan apa cara sekalipun. tak kira la apa yang alasannya. maruah tu bukan terhad pada harga diri dia kita je tapi mentaliti kita. jangan la berfikir dengan pemikiran sempit. tolongla. kita bukan lagi dalam zaman jahiliyah. yang halal jadi haram dan yang haram jadi halal.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

Unknown said...

Setuju sangat..○(n___n)○

Post a Comment