Powered by Blogger.
RSS

KEBAHAGIAAN VS KESENGSARAAN

Hari ni aku baca buku yang gempak sangat. Ada satu kandungan buku tu yang paling bermakna bagi aku, pasal kebahagiaan. Mulanya sebuah cerita, tapi isi tersirat yang disampaikan tu best sangat. Buat aku jadi positif. Cerita nya pasal seorang suami ni yang bergaduh dengan isteri dia. Suami tu cakap kat isteri yang dia akan sengsarakan hidup perempuan tu (isteri dialah), tapi isteri tenang je, dia kata suami dia tak boleh bagi kesengsaran kat dia macam dia tak boleh bagi kebahagian. Isteri cakap lagi, “kalau kebahagian terletak pada duit, awak boleh ambik. Kalau kebahagian terletak pada baju yang mahal2, awak boleh larang saya pakai. Tapi kebahagiaan terletak pada iman, iman di hati saya dan hati saya bukan milik sesiapa kecuali Allah. Aku tak tahulah cerita ni ada kesan tak kat korang, tapi bagi akulah, tu lah cerita yang paling positif dan meaningful.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment