Powered by Blogger.
RSS

NI ADA CERITA BEST..

Cerita jenis apa yang korang minat? Filem yang macam mana yang korang suka tengok? Aku minat cerita genre komedi dan animasi aje. Kalau yang romantic, kena paksa dulula baru aku tengok. Bukanlah tak suka Cuma aku ni emo sikit, tengok watak kartun mati pun aku nangis, ni pulak tengok kisah cinta yang touching2 ni. Tapi kalau sekali-sekala tengok cerita yang bawak tema berat sikit pun best jugak. Cerita yang baik bukan aje mampu buat kita tersenyum tapi mampu buat kita ketawa sampai pecah perut, menangis tersedu-sedu (macam kawan aku nangis kat wayang masa tengok ‘Syurga Cinta, hehe..) dan berfikir. Hari tu aku tengok movie dengan lec aku and kawan yang lain. Cerita bertajuk, ‘Bucket List’. Tengok mula2 macam boring, nasib baik lah ada humor sikit. Tu yang buat aku tak balik bilik awal malam tu. Mana taknya watak utamanya bukan orang muda, tapi orang lagi berumur. Mulanya aku ingat mesti tak best punya. Tapi bila tengok lama lagi, jalan cerita pun berkembang. Ok pulak. Aku pun tengoklah sampai habis. Movie ni pasal dua orang tua yang ada penyakit dan akan mati. Dorang buat list (macam aku suka buat bila ada masa) perkara or impian yang dorang inginkan dalam hidup. Dorang pon travel around the world untuk tunaikan semua impian dorang. Aku fikir dengan usia emas macam tu, apalah yang dapat nak di buat. Tapi bila aku tengok watak tu bersungguh2 dapatkan apa yang dorang nak, dengan masa yang macam dah tak da, tu buatkankan yang aku fikir takda perkataan tak sempat dalam hidup ini. Cuma kita kena azam dan usaha. Movie lain pulak yang tinggalkan kesan kat aku ialah ‘Naruto’, kartun Jepun. Bukan sebab aku suka aksi lawan2 ni, Cuma temanya best, persahabatan dan never give up. Watak hero dalam kartun ni, naruto (jugak dijadikan nama movie ni) digambarkan sebagai budak yang lembab, dan macam terpinggir. Aku suka cara watak ni buktikan yang dia layak jadi hero dalam cerita ni. Meaningful and realistic. Taknak lah share banyak sangat pasal naruto, korang dah selalu dengar dah (lagi2 budak bilik aku..hehe..). Cerita seram? Aku tak minatlah. Cerita cinta yang best. Entahlah. Takda yang aku ingat pun. Aku jiwang jugak tapi nak layan movie romantic macam tak best pulak kan. Tapi yang paling best, The Lord of The Ring. Memang layan giler. Hehe..adventure ni best, tambah denagn fantasi, macam Harry Potter, The Chronicles of Narnia, The Compass…ajaib dan pelik, tu yang syok…korang, semua genre, filem, animasi best sebenarnya tapi tiap orang minat tu lain2, terpulang kat citarasa korang lah. Kan?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment