Powered by Blogger.
RSS

'perfect'

untuk mengenali orang lain, sebenarnya kita kena mengenali diri sendiri dulu. Jangan tanya apa yang orang boleh bagi kat kita, tapi tanya apa yang kita dah bagi kat orang lain. memang kita suka cakap yang orang tak paham kita, tapi kita paham ke kat orang lain. Bila kita sakit hati, maknanya kita pon tak paham dia. ye, semuanya hati kita, sama ada kita paham perangai and tingkah laku orang tu. tu la, jangan hanya meminta tapi tak nak memberi. aku pon dah experienced tau. aku selalu nak orang paham aku, tapi aku tak nak pulak cuba paham orang. Akibat demand sangat, aku sakit hati akhirnya. So, aku pon nk try la cuba kenal hati budi orang sebelum mengharap apa2..you know what? its work!! aku tak sakit hati lagi, hati aku dah biasa. aku consider tu semua adalah normal, human nature..so, hati tak sakit. aku pon boleh rapat dengan dorang. semua orang ada kelemahan, kita kena terima..we are not perfect..bila boleh terima, kita tak kan mudah terluka..be relevant, flexible....and open minded. the key is, we have to relize the basic human nature....there is no such word like 'perfect' in this world...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment